- WND - http://www.wnd.com -

Terri's 'death' mistakenly reported by CBS News

Posted By -NO AUTHOR- On 03/30/2005 @ 4:49 pm In Front Page | Comments Disabled

With worldwide attention focused on Terri Schiavo, the brain-injured Florida woman whose feeding tube was removed March 18, CBS News reportedly published news of her death on Monday of this week, even though she had not died.

The online obituary began: “Surrounded by stuffed animals and medical equipment in her small hospice room in Pinellas Park, Fla., Theresa Marie Schindler Schiavo died. … ”

“Known as Terri Schiavo, the severely brain damaged Florida woman spent her last months in the glare of the public eye as a few still images and several seconds of video of her repeatedly broadcast around the world. She appeared made up and dressed, although the 41-year-old had not enunciated a word nor made any choices since the 1990 heart attack that left her body and mind ravaged.”

The story, written by CBSNews.com’s Christine Lagorio, even prognosticated the precise location of Terri’s husband.

Michael Schiavo, who was at the bedside of his wife Terri when she died, told Larry King that he lives now with another woman with whom he has two children.

“I can love more than one person,” he told King. “Everybody can do that.”

According to friends and relatives, Michael Schiavo was Terri’s only love. His big-but-tight-knit family took in Michael’s bride, and she befriended his siblings, including his brother, Scott.

“It’s so sad they’ve turned this wonderful person into a sideshow,” Scott Schiavo told the [Washington] Post. “It’s such a shame. It really is. The one that’s hurt the most here is Terri.”

Among those who saw the CBS News report online was radio talk-show host Glenn Beck, who posted the text of the entire report on his website, along with a PDF version of how the obituary appeared on the CBS News website.

Another talk-show host, Todd Schnitt, picked up on the story, and was able to get a brief response from CBS, explaining what had happened.

“All news organizations plan ahead for events that may happen,” the CBS statement said. “This story was never posted on our website, nor was it ever available via normal site navigation. Unfortunately, it was saved to a portion of the website that was accessible by Internet search engines. We removed the story as soon as the error was discovered, and we sincerely regret any confusion that may have resulted.”

For background on the 15-year saga, read “The whole Terri Schiavo story.”

Editor’s note: WorldNetDaily has been reporting on the Terri Schiavo story since 2002 – far longer than most other national news organization – and exposing the many troubling, scandalous, and possibly criminal, aspects of the case that to this day rarely surface in news reports. Read WorldNetDaily’s unparalleled, in-depth coverage of the life-and-death fight over Terri Schiavo, including over 150 original stories and columns.



Court documents and other information are posted on the Schindler family website.

Links to all “Terri briefs” regarding the governor’s defense of Terri’s Law are on the Florida Supreme Court website, public information.


Article printed from WND: http://www.wnd.com

URL to article: http://www.wnd.com/2005/03/29610/

© Copyright 1997-2013. All Rights Reserved. WND.com.