• Text smaller
  • Text bigger

MIAMI BEACH, Fla. – On the heels of the discovery of a 1991 publicity brochure stating Barack Obama was born in Kenya comes the unearthing of a 1990 Vanity Fair article stating Obama grew up in Singapore, not in Indonesia.

In both instances, the question immediately arises: Who was the source of the information that contradicts Obama’s accepted narrative?

In the case of the “born in Kenya” brochure, it’s almost certain that Obama was the source, because it was the policy of literary agent Acton & Dystel to ask its authors to write their own bios. The agency insists, however, “born in Kenya” was merely a “fact-checking error.” Nevertheless, the agency cannot explain why the “error” was repeated numerous times over the course of 16 years and never corrected by Obama.

WND found that in April 2007, two months after Obama had launched his presidential bid, Dystel was still touting the then-Democratic senator from Illinois as “born in Kenya.”

Was Obama the source of the “raised in Singapore” statement in the Vanity Fair profile, or was it an error by the writer and editors?

At the time of the 1990 article, Obama was the newly elected first black president of the Harvard Law Review.

The key sentence in the piece reads: Barack Obama “saw poverty while growing up in Singapore with his mother, an anthropologist, and his half-brothers and –sisters in Kenya still live hand to mouth at times.”

In 2006, after Obama was elected U.S. senator, Vanity Fair republished the article and added an editor’s note.

The note offers no explanation of why the original article stated Obama was raised in Singapore.

It declares, next to the Singapore reference, “We should have said Indonesia.”

  • Text smaller
  • Text bigger
Note: Read our discussion guidelines before commenting.