- WND - http://www.wnd.com -

British paper sues Armstrong over libel payment

Posted By -NO AUTHOR- On 12/28/2012 @ 12:37 am In Money,World | No Comments

(Agence France-Presse) British newspaper The Sunday Times said on Sunday, December 23 that it is suing Lance Armstrong for over £1 million ($1.6 million, 1.2 million euros) over a libel payment made to the disgraced cyclist in 2006.

The newspaper paid Armstrong £300,000 to settle a libel case after previously suggesting that he may have cheated.

But the United States Anti-Doping Agency (USADA) subsequently found that he had led the “most sophisticated” doping programme in sporting history, leading to a life ban for the Texan, who was also stripped of his seven Tour de France wins.


Article printed from WND: http://www.wnd.com

URL to article: http://www.wnd.com/2012/12/british-paper-sues-armstrong-over-libel-payment/

© Copyright 1997-2013. All Rights Reserved. WND.com.