• Text smaller
  • Text bigger

The American news agency WND, the “biggest cyber news outlet in the United States,” is initiating psychological warfare against the Islamic Republic’s nuclear activity, Iran’s Golpanews charged Monday.

In an exclusive report on March 20, WND revealed the existence of Iran’s secret new nuclear site, which consists of three facilities:

  • The first is where the regime’s scientists are enriching uranium to weapons grade. They already have enough plutonium for several bombs and are in the last stage of putting together a nuclear warhead. This site is called “Quds,” after Jerusalem, as they believe Israel will soon be destroyed and Jerusalem restored to Muslim rule.
  • The second, which makes missile warheads, is dubbed “Marty Mughniyah” after the Hezbollah terrorist who, under the command of the regime, conducted multiple terrorist acts that killed hundreds of Americans and Israelis.
  • The third facility is a vast site that houses over 380 missile depots and launching pads.

Golpanews, which is associated with the regime’s Defense Ministry and managed by Ayatollah Mohammad Mohammadi-Golpayegani, who heads the office of the supreme leader, published an article on Saturday under the headline, “New claim by America about revelation of Quds secret nuclear facility in Iran.”

It reflected on the WND report but not only did it not deny the existence of the complex but suggested that if it exists, it’s like the Parchin military site, laying the groundwork for calling Quds a military site and therefore not accessible for inspection by the International Atomic Energy Agency.

WND reported on that Saturday Golpanews report, and today, in apparent panic, the Iranian outlet said that, “The American News Agency WND, which is the biggest cyber media outlet in America, has been the initiator of several waves of psychological war against our country’s nuclear activities, especially with the false report of the Fordow explosion.”

WND reported exclusively on Jan. 24 that a Jan. 21 explosion had rocked Iran’s Fordow nuclear facility, which received international coverage and changed the dialogue of the 5-plus-1 negotiations between Iran and the U.S., France, Britain, China, Russia plus Germany, even though Iran denied the incident.

Golpanews today posted a picture of WND’s report, then highlighted the areas in which WND mentioned Golpanews. But the Iranian outlet not only did not deny that Golpanews is associated with the regime’s Defense Ministry and run by Ayatollah Golpayegani, but failed again to deny the existence of the Quds secret nuclear site.

 

“Since Golpanews used the word ‘unfounded’ in relation to the imaginary WND report, it’s of the belief that confirmation or denial of such facility is the responsibility of (Iranian) officials,” the report said, “though in both cases it’s certain the Islamic Republic of Iran has not crossed the international red line and it’s the only country which has on the highest level cooperated with the IAEA. Despite its show of good faith, several of its scientists have been assassinated and martyred by the agents of imperialism.”

The IAEA in its Feb. 21 report remained concerned over the Islamic regime’s illicit nuclear program and said the regime has failed to provide access to several suspect sites, including its Parchin military site where it’s believed that Iran conducted tests on nuclear bomb components.

The images and the detailed information provided by WND on the regime’s secret nuclear facility have raised concern among top experts here in America that Iran may very well be much closer to obtaining nuclear weapons than the Obama administration believes.

WND’s report documented how Iran has crossed a nuclear “red line,” and also then reported when Iran confirmed the secret nuclear site.

Pan-Arab media outlet, Al Arabiya, also covered the news both in Farsi and Arabic news services as its main headline.

  • Text smaller
  • Text bigger
Note: Read our discussion guidelines before commenting.