• Text smaller
  • Text bigger

AsianSlur

A Philadelphia newspaper has issued an apology and dismissed an unnamed editor responsible for publishing a photo of a politician with Asian residents who were labeled “Chinky Winky,” “Dinky Doo” and “Me Too.”

Philadelphia magazine reported Monday that Philadelphia Public Record publisher Jimmy Tayoun Sr. issued the apology for an image of City Councilman Mark Squilla with people at a fundraiser featuring “Asian-American cuisine.”

The caption said: “Enjoying Asian-American cuisine at fundraiser fro (sic) City Councilman Mark Squilla are: Feng Chen, Xiao Ting, Guang Zhou, Yiyao Rong, Hao Hello, Guang Zhou, Mark Squilla, Yiyao Zhao, Du Wei, Me Too, Chinky Winky and Dinky Doo.”

The Record is a weekly tabloid that focuses on community organizing, labor unions and politics. On its own pages, the Record explains it distributes thousands of copies to “people who make, shape, and set polices … [including] the election workers who staff the polls on election day.”

Other recipients are “community groups, their leadership, doctors, institutions, schools education (sic) and media types.”

On its recent pages was a story linking fluoridated drinking water to neurological disorders, another about Pope St. John Paul II’s blood being on display and reports on several political candidates.

A recent commentary argued that life prison sentences for those who are senior citizens should be dropped, concluding, “The drumbeat to pass commuting legislation for lifers must continue and become louder. We wonder … how many more of our uneducated youngsters will go to prison because of our inaction.”

The apology from the Record said: “In our Aug. 21, 2014, issue an offensive slur was accidentally published in the Philadelphia Public Record. This shocking lapse of professional conduct occurred contrary to our editorial directives and in no way reflects the views of our staff or our organization. An internal investigation is underway to uncover the source of this intolerable abuse and to prevent it from ever happening again. We apologize whole-heartedly to the Asian American community and to all Philadelphians of this vibrant, diverse city who work together to make it the best place in America to live and to grow.”

Philadelphia magazine reported Tayoun originally had shrugged off concerns, explaining it was a “proofreading error.”

“Nobody is offended,” the publication reported he said. “Stop trying to start trouble.”

The newspaper later confirmed the responsible employee was terminated.

Philadelphia magazine reported, however, many people, both Asians and non-Asians, were offended. There was talk of a boycott of the newspaper’s advertisers, the magazine said, which includes car dealers and potential mayoral candidate Anthony Williams.

“I can’t believe they are still sticking to the story that it was accidentally published,” Rob Buscher, director of the Philadelphia Asian American Film Festival, told the publication.

The report said complaints came from schools advocate Helen Gym, LGBT activists, Pennsylvania State Rep. Brian Sims and the Organization of Chinese Americans-Asian Pacific American Advocates Greater Philadelphia chapter.

As WND reported, in one of the strangest on-air bloopers ever, a San Francisco TV station identified the four pilots of a fatal Asiana plane crash using bogus and racially offensive names.

KTVU anchor Tori Campbell read the names accompanied by a graphic with the phony names listed alongside a photo of the burned-out plane that had crashed at San Francisco International Airport July 6, 2013, killing three and injuring dozens.

The names were said to be Sum Ting Wong, Wi Tu Low, Ho Lee Fuk and Bang Ding Ow.

A lawsuit later was filed over the incident.

  • Text smaller
  • Text bigger
Note: Read our discussion guidelines before commenting.