L.A. Times falsely claims Bremer cut and run

By WND Staff

In an article meant to assert outgoing civilian administrator Paul Bremer had a distant relationship with the Iraqi people, the Los Angeles Times falsely claimed he departed without addressing the nation.

The paper said Bremer “left without even giving a final speech to the country — almost as if he were afraid to look in the eye the people he had ruled for more than a year.”

But Bremer in fact delivered a speech broadcast on Iraqi TV, which was covered by the U.S. media.

The Times addressed the error, but did not necessarily correct itself, reported Fox News host Brit Hume.

After learning of the speech, the L.A. paper said Bremer’s “spokesman has since said that Bremer taped an address that was given to Iraqi broadcast media. The spokesman said the address was not publicized to the Western news media.”

However, the San Francisco Chronicle reported Bremer’s speech to the Iraqis June 29.

“You are ready now for sovereignty, and we think it’s an important part of our obligation as temporary custodian to return the sovereignty to you,” Bremer told the nation. “I have confidence that the Iraqi government is ready to meet the challenges that lie ahead.”